Power Ball øvelser til fantastiske biceps

5. juli 2019
Power Ball er en lille bold, der passer i din håndflade. Den anvender et grundlæggende princip for at hjælpe dig med at udnytte dens gode sundheds- og fitnessfordele.

Den stadig mere berømte Power Ball kan nu findes i de fleste fitnesscentre som et godt supplement til sportsrutiner. Denne specielle bold hjælper med at træne armene meget effektivt. Denne artikel vil vise dig de bedste Power Ball øvelser for at opnå fantastiske biceps.

Hvad er Power Ball?

Lad os lære lidt mere om dette revolutionerende fitnessværktøj: Power Ball. Selv om det er et relativt nyt værktøj, kender mange atleter den allerede, og dens fordele og ulemper.

Det er en lille bold, der har et gyroskop indeni. Du spørger måske dig selv, hvad dette præcist er? Det er en enhed, der spinder og fremprovokerer kraft.

I de tidlige stadier blev Power Ball hovedsagelig brugt af patienter, der gennemgår rehabiliteringsbehandlinger. Derefter realiserede fysioterapeuter dens store potentiale, ikke kun for at komme sig efter en skade, men også for at styrke musklerne i sportens verden.

På grund af sin lille størrelse vil du næppe tro på den kraft, som denne enhed kræver til at lave øvelserne. Du skal dog bruge den omhyggeligt og korrekt, ellers kan du skade dig selv.

For at bruge denne bold, er alt hvad du skal gøre, at trække snoren ind, så den begynder at spinde. Når det er gjort, kan du begynde at gøre Power Ball øvelserne med cirkulære bevægelser. Disse bevægelser går modsat de bevægelser, som det interne gyroskop gør.

Efterhånden som vi træner, forsvinder behovet for at bruge strengen, og blot kraften i dine arme vil være nok til at lave øvelsen.

Med denne enhed kan du træne dine skuldre og biceps. Dette forklarer dens popularitet blandt amatør (og professionelle) tennis, basketball, hockey og golfspillere.

Boldens lille størrelse er en fordel, da du kan have den med næsten overalt i lommen. Derudover giver de enkle Power Ball-øvelser dig mulighed for at bruge den, mens du ser fjernsyn eller endda venter i kø i banken.

Power Ball startede som et rehabiliteringsværktøj.

Power Ball øvelser

Der er et uendeligt antal kombinationer, og den kan også erstatte håndvægte. Hvis du gerne vil træne dine biceps, anbefaler vi disse Power Ball øvelser:

1. Albuebøjning

Tag Power Ball med den ene hånd og bøj albuen. Flyt din underarm op og ned uden at hæve albuen over skulderen eller ramme torso, når du bringer den ned igen. Du kan gøre dette enten ved at stå op eller sidde ned. Udfør 20 øvelser før du skifter til den anden arm.

2. Zottman armbøjning

Denne særlige Power Ball øvelse er baseret på en øvelse med håndvægte. Den hjælper med at træne dine biceps og takket være de atypiske bevægelser, er resultaterne meget mere mærkbare.

Du kan eventuelt bruge to Power Balls til denne øvelse for at kunne træne begge arme samtidigt. Ellers kan du træne først en arm og derefter skifte til den anden. Mens du står op, skal du strække armene frem og holde fast i dine Power Balls. Sørg for, at håndfladerne eller hånden vender mod hofterne.

Bøj dine arme op, og når de når skuldrene, skal du dreje håndledene så håndfladerne vender fremad. Når du har strakt armene ud igen, skal du tage hænderne tilbage til startpositionen og gentage dette 20 gange.

3. Bicep-flexion (armbøjning)

Som med den tidligere Power Ball øvelse kan vi vælge at gøre dette med begge arme, hvis vi har to enheder til rådighed. Ellers anbefales det at træne en arm og derefter den anden.

I tilfælde af at begge arme kan trænes samtidig, kan du skifte mellem repetitionerne. Med andre ord, når en arm bøjer sig opad, går den anden ned.

Tag dine Power Balls i en stående position, og drej dine håndflader fremad. Bøj albuen og sørg for, at bolden er så tæt på skulderen som muligt. Hold positionen i nogle sekunder og slip. I det øjeblik bør den anden arm bøje ind mod skulderen og gøre den samme øvelse. Lav 20 øvelser med hver arm.

Her er nogle Power Ball øvelser til biceps

4. Siddende armbøjning

Denne sidste Power Ball øvelse er velkendt i fitnesscenteret. For det første begynder du ved at sidde ned på en bænk med dine ben spredt i skulderbredde fra hinanden. Derefter skal du holde din Power Ball med den ene hånd, vippe torsoen fremad, læg din albue på højre lår og din venstre hånd på venstre knæ.

Endelig bøj din bicep for at hæve og sænke din underarme, og sørg for at din hånd når din skulder. Gentag denne proces 20 gange, og skift derefter til den anden arm.

Afslutningsvis, som du sikkert kan se, er alle disse øvelser ret enkle at lave og har en lav risiko for skade. Husk dog at udføre teknikkerne med den rette kropsholdning og øg vanskeligheden ved øvelserne gradvist.