De 5 bedste træningsøvelser for begyndere

· 18. maj 2019
Hvis du ønsker at komme i form, så er det vigtigste trin at ændre din mentalitet og begynde at træne regelmæssigt.

Hvis du ønsker at begynde at være aktiv, så tjek disse 5 bedste træningsøvelser for begyndere ud. Inkluder dem i din træningsplan!

Hvis du ønsker at komme i form, så er det vigtigste trin at ændre din mentalitet og begynde at træne regelmæssigt. Vi er fuldt opmærksomme på, at uden megen erfaring, kan træning være kompliceret. Så, i dag, har vi forberedt en liste med de bedste træningsøvelser for begyndere.

De første ting først! Lad være med at lave en træningsrutine, hvor du kan ende med at komme til skade. Du skal gå efter, gradvist, at blive stærkere over tid.

Faktisk, kan det, at presse dig selv for hårdt, øge risikoen for at lide af en muskelskade. Som konsekvens heraf, kan det påvirke din motivation og tvinge dig til at skulle hvile i en periode.

Et træningsprogram med middel intensitet kan hjælpe dig med at reducere din risiko for helbredsproblemer. Vægttab, hvilket kan være et naturligt resultat af at træne, kan også gavne dig. Glem ikke at parre din træningsplan med en sund kost.

5 af de bedste træningsøvelser for begyndere

Nedenfor, vil vi gå igennem en liste med øvelser, vi tænker er perfekte for folk, der lige er begyndt at træne:

1. Push-ups

Den første øvelse, du er nødt til at inkludere i din træningsrutine, er push-ups. For at lave push-ups, skal du placere dine hænder på gulvet med skulderbreddes afstand. Du skal forme en lige linje, startende fra dit hoved, ned til dine baller, og hele vejen ned til dine ankler.

kvinde der laver push-ups

Herefter, skal du sænke din krop, indtil dit bryst er tæt på gulvet. Dernæst, skal du presse din krop op, ved at du strækker dine arme helt.

Denne øvelse vil bruge adskillige muskelgrupper, til maksimal vækst, foruden at styrke skulderleddene. Det er en virkelig komplet kropsøvelse, der arbejder med alt, for solide resultater.

2. Lunges er en af de gode træningsøvelser for begyndere

Der er mange forskellige typer af lunges, men de fleste folk laver spejlvendte lunges. Lunges er en god måde, hvorpå man kan styrke de øvre og nedre områder af benene. På samme tid, tvinger lunges kroppen til at koordinere bevægelser ved at bruge muskulære kontraktioner i hvert ben.

Faktisk, er der ikke mange øvelser, der kan arbejde med kroppen på så mange måder, som lunges kan. Vær forsigtig: hvis du ikke er stærk nok, eller mangler udholdenhed, kan du risikere at skade dine knæ eller ryg, og lide under skader generelt. 

“Motivation er det, der får dig i gang. Vane er det, der holder dig i gang.”

-Jim Ryun-

3. Kardiovaskulære øvelser

Som en begynder, anbefaler vi at du forsøger dig med kardioøvelser af moderat intensitet, såsom hurtig gang, løb eller cykling. Glem ikke at starte med 15 minutter hver dag, og øg gradvist herfra.

kvinde der sjipper udenfor

Hav i tankerne, at med konditionstræning med lav påvirkning, er målet at komme til at lære din krop at kende, få dit hjerte til at pumpe hurtigere, øge din respiratoriske frekvens og svede mere. 

På samme tid, vil kardiovaskulære øveser også hjælpe dig med at forbrænde fedt og styrke den kardiovaskulære udholdenhed. En af de bedste ting ved cardio er, at du kan træne i et fitnesscenter eller udendørs.

4. Bicep curls med håndvægte

Håndvægte er gode, når man er begynder i et fitnesscenter. For at komme i gang, skal du starte med at stå med en håndvægt i hver hånd. Hold den øvre del af dine arme fastlåst, og løft dine forarme, indtil de er i samme højde som dine skuldre.

Forbliv fokuseret, hold dine albuer på plads og bevæg kun dine forarme. Ydermere, skal du kontrahere dine øvre arme, og dernæst, langsomt, sænke håndvægtene, før du laver flere gentagelser.

Bicep curls er perfekte til at udvikle dine muskler i armene, fordi, når du holder den øvre del af armene i ro, arbejder du virkelig med dine biceps. Lad være med at blive besat af, hvad dine håndvægte vejer. Øg vægten roligt og gradvist over tid.

5. Bench dip

For at arbejde med dine triceps, skal du bruge en bænk, eller en anden overflade, for at udføre bench dips. Med din ryg mod bænken, skal du bruge dine arme til at støtte dig selv på bænken, mens du holder dine hænder med skulderbreddes afstand. Stræk dine ben foran dig.

Herefter, skal du langsomt sænke din krop og bøje din albuer, indtil dine arme former en vinkel på 90 grader. Brug dine triceps til at hæve din krop tilbage til startpositionen.

kvinde der laver træningsøvelser for begyndere udenfor på en bænk

Bench dips er super effektive og nemme at lave på en stol, trapper eller borde. De styrker dine arme, bryst og dine skuldre.

For at afslutte vores indlæg, vil vi minde dig om, at denne liste er designet til folk, der er interesserede i at begynde med at blive aktive. Fyld dig selv med motivation, og værdsæt hvert et lille trin, der vil bringe dig tættere på dine mål. Husk, du kan opnå dine mål, uanset om det er at reducere stress, tabe dig i vægt eller komme i form.