De bedste øvelser til at reducere mavefedt

6. februar 2019
I denne artikel, vil vi vise dig nogle af de bedste øvelser til at reducere mavefedt.

I denne artikel, vil vi vise dig nogle af de bedste øvelser til at reducere mavefedt. Denne del af din krop ophober let fedt, og den kan være svær at markere.

Hvem ville ikke ønske, at man på magisk vis kunne reducere mavefedt? Kost og træning er dog essentielt for gode resultater. I denne artikel, vil vi give dig et fuldt træningsprogram, så du kan nå dine mål.

Øvelser til at reducere mavefedt

Uanset om du træner derhjemme eller i et fitnesscenter, kan du lave dette træningsprogram til at reducere mavefedt hurtigere. Fysisk aktivitet er essentielt til at opnå en flad mave. Du bør dog ikke bruge mange timer på at lave mavebøjninger.

Nedenfor, har vi oplistet de bedste øvelser til at reducere mavefedt:

1. Mountain climbers

Denne øvelse er en del af Crossfit programmer. Fordi den forbrænder en stor mængde af kalorier, kan du lave den for at reducere mavefedt. For at begynde, skal du placere begge dine hænder på gulvet. Stræk begge dine ben bagud, og støt din vægt på dine tæer.

kvinde der laver mountain climbers på bold

Dernæst skal du føre et knæ op mod dit bryst, mens det andet forbliver strakt bagud. Skift side, og bøj dit andet knæ. Du bør gøre dette i en sammenhængende bevægelse, som var du ved at bestige et bjerg. Deraf kommer navnet “mountan climbers”. 

2. Planken

Planken er en af de bedste øvelser til at forbrænde mavefedt, men du bør have for øje, at den er ret hård at lave. Start med at lave den et par sekunder, og øg tiden gradvist med din erfaring og styrke.

kvinde der laver planken på måtte

Læg dig med ansigtet nedad på gulvet, eller en måtte, med dine ben strakte bagud. Løft din krop op, og støt din vægt på diner tæer, underarme og albuer. Hold positionen så længe, som du kan. Hvil derefter.

3. Isometriske squats

Alle tror, at squats er designet til at slanke dine ben eller markere dine baller. De er dog også en god måde, hvorpå du kan reducere mavefedt. Du er dog nødt til at udføre dem på en bestemt måde. Hvordan? Lav dem isometrisk.

Du skal holde en squat-position i 20 sekunder efter du har bøjet dine ben. Du skal altid holde din ryg ret. Hvis du synes, det er svært, kan du støtte dig op ad en væg i begyndelsen. 

4. Bicycle crunches

Det er klart, at mavebøjninger ikke bør udelukkes fra en træning, der skal reducere mavefedt! Selvom almindelig mavebøjninger ikke er den eneste mulighed. Vi anbefaler, at du laver bicycle crunches, fordi de er den mest effektive måde til at forbrænde kalorier.

kvinde der laver skrå mavebøjninger på måtte

Det er en simpel bevægelse. Læg på din ryg på en måtte, placer dine hænder på din nakke, og bøj et knæ op til dit bryst. Dit andet ben skal forblive strakt. Drej din overkrop en smule fremad, og i retning af dit bøjede knæ. Derefter, skal du gentage bevægelsen med det andet ben. Mens du ligger ned, skal du imitere bevægelsen, du laver, når du cykler på en cykel.

5. Side-planken

Hvis du ikke kan lide “elskovs-håndtagene” på siden af din mave, finder du måske denne øvelse hjælpsom. Du vil have brug for balance og styrke i dine arme, men selve øvelsen er fantastisk.

kvinde der laver sideplanken

Hvordan du arbejder med dine mavemuskler i en side-planke: 

Læg dig på siden på en træningsmåtte med dine ben samlet. Brug albuen og underarmen, der er tættest på gulvet, til at støtte din vægt, når du løfter din krop fra gulvet. Du skal være i en vinkelret position med gulvet. Når du har mestret teknikken, kan du bruge din håndflade til at støtte i gulvet i stedet. For at opnå bedre balance, anbefaler vi, at du strækker den frie arm op mod loftet, og drejer dit hoved i samme retning. 

6. Benløft

Dette er en anden måde, hvorpå du kan reducere mavefedt, uden du lægger mærke til det! Denne øvelser arbejder med dine mavemuskler, samtidig med, at du styrker dit bækken og din talje. Læg dig på ryggen med dine ben udstrakte.

Løft din ryg langsomt fra gulvet, ved at bruge dine albuer og underarm til at støtte. Dit hoved skal være afslappet, så du undgå at overanstrenge din nakke. Løft dine ben let fra gulvet, og hæv dit højre ben så langt du kan. Dernæst, skal du sænke det langsomt, mens du hæver dit venstre ben.

Hvis du ønsker at reducere mavefedt, anbefaler vi, at du spiser mere frugt og grønt, og drikker mindst 2 liter vand hver dag, udover at lave disse øvelser.