Lav sundere is for atleter

10 februar, 2020
“At spise sunde, næringsrige fødevarer er den simple og rette løsning til ubesværet at slippe af med overskydende kropsvægt og blive slank og sund for altid."
 

Så, du kan godt lide is, men du er også en atlet og tænker, at de indeholder et for højt antal af kalorier? Her, har vi en løsning til dig med sundere is for atleter!

Med de stigende temperaturer om sommeren, begynder vi at søge efter måder, hvorpå vi kan køle os selv ned. En af måderne at gøre dette på er ved at spise en lækker portion is. Dog, hvis du bekymrer dig over dit kalorieindtag, så har vi her en måde, hvorpå du kan lave sundere is for atleter.

Blot fordi du er atletisk og godt kan lide at træne, betyder det ikke, at du ikke kan nyde en smagfuld dessertHvis du godt kan lide slik, og du har en blender derhjemme, kan du lave sunde desserter. For eksempel, kan du lave en sundere is med alle de frugter, der er i sæson.

Her er nogle opskrifter, vi er sikre på, du vil kunne lide og nyde, uden at du føler dig skyldig over antallet af kalorier. Ydermere, kan du slippe din fantasi fri, når du mestrer teknikken.

Sundere is for atleter

Tag et kig på denne liste med nogle opskrifter på sunde is. De er ideelle for de atleter, der ikke ønsker at føle sig skyldige over at spise dessert.

1. Sundere is med banan

For at lave denne lækre, søde is, skal du starte med at fryse nogle modne bananer. For at gøre dette, skal du skrælle dem og skære dem i små stykker. Læg dem i en plastikpose og sæt dem i fryseren. Når de er frosne, skal du placere stykkerne i en blender med noget sojamælk, eller en anden form for plantebaseret mælk.

sundere is for atleter med banan
 

Herefter, skal du blende, indtil du har en glat, ensartet, tyk væske. Dernæst, skal du tilføje peanutbutter og kakaopulver til blandingen, og blende igen. Du kan også tilføje frosne jordbær og granola. 

Nu, skal du placere blandingen i fryseren, indtil det har den ønskede is-tekstur. Dette er en sundere is end almindelige is, på grund af der høje indhold af kalium i bananer, der er essentielt for udviklingen af musklerne.

2. Sundere is for atleter med jordbær og hindbær

Dette er en af vores favoritter blandt de sundere is på vores liste. Det er en dessert, der er ret nem at lave. Alt, du har brug for, er frosne jordbær og frosne hindbær, kokosvand og en teskefuld sukker. Den hemmelige ingrediens er to teskefulde limesaft. 

kvinde der spiser is

Nu, skal du blande alle ingredienserne i en blender. Blend det godt, indtil det har en glat, ensartet tekstur. Dernæst, skal du hælde det i en plastikbeholder og fryse det i 30 minutter. Det er så det. Nu, er det tid til at servere og nyde!

3. Is med ananas og kokosnød

For at lave denne sunde is med ananas, har du brug for en ananas, 240 ml vand, 240 ml kokosmælk og saften fra en halv lime. Skræl ananasen, fjern kernen og skær den i tern.

 

Dernæst, skal du putte ananasen i en blender, sammen med vand og kokosmælk. Blend det godt, indtil du har en glat masse. For at afslutte, skal du tilføje limesaft og blende igen. Nu, er isen klar til at blive spist. Nyd denne tropiske smag på en varm sommerdag.

“At spise sunde, næringsrige fødevarer er den simple og rette løsning til ubesværet at slippe af med overskydende kropsvægt og blive slank og sund for altid.”

-Subdoh Gupta-

4. Sundere is for atleter med kokosnød

Is med kokosnød er, med sikkerhed, en af de mest forfriskende og næringsrige is af alle de sundere is, vi præsenterer for dig her. Alt, du har brug for, er 120 ml kokosmælk, en teskefuld salt og en halv teskefuld vaniljeekstrakt. Sukker efter smag er valgfrit.

Ligesom ved de andre muligheder, har du brug for en blender til at blande ingredienserne. Denne gang, skal du tilføje nogle isterninger. Når du har blendet det hele, og har en jævn masse, kan du drikke det som en smoothie. Dog, anbefaler vi, at du sætter det i fryseren, indtil det har en mere fast, isagtig konsistens.

5. Is med røde bær

Slutteligt, har vi vores sidste forslag til sundere is for atleter. Denne is er med røde bær. Du har brug for 400 g hvid ost, 250 g røde bær i skiver (jordbær, hindbær, blåbær, brombær osv.), 2-3 spiseskefulde agavesirup og 30 g valleprotein.

is med hindbær
 

Tilføj alle ingredienser til blenderen, og blend det hele godt, indtil du har en jævn masse. Dernæst, skal du hælde det i en beholder og lade det fryse et par timer. I løbet af denne tid, skal du tage massen ud af fryseren hvert 30. minut og røre rundt i den. På den måde, vil du undgå formationen af iskrystaller.

Og således, håber vi, du har nydt denne artikel omkring, hvordan du kan lave sundere is for atleter. Disse opskrifter er ret simple at lave, og alt, du har brug for, er en blender, frugt og viljen til at spise sundere.