Ting, der bør være i din fitnesstaske

20. september 2019
Når du har pakket det hele og er klar til at træne, vil du bemærke forskellen i komfort og brugbarhed. Dernæst, vil det blive en vane at have orden i din taske.

Hvis du nogensinde har været nødt til at låne noget fra nogen i fitnesscentret, er det muligvis fordi, du ikke har pakket din fitnesstaske, som du burde. Læg godt mærke til disse essentielle elementer, du ikke kan glemme, når du skal i fitness!

At tage i fitnesscentret virker ret simpelt, da det vigtigste punkt er at træne så meget, som muligt. Dog, er de ting, du pakker i din fitnesstaske, også vigtigt, når du skal i fitnesscentret. 

Nogle af de ting, du muligvis ikke er forberedt på, inkluderer almindelige uheld, hvor du, eksempelvis, har brug for selvklæbende bandage. Det kan også være øjeblikke, hvor du har brug for noget sukker, til at få mere energi, eller endda salve mod et slag.

Derfor, vil vi forsyne dig med en liste med ting, du altid bør have med dig i fitnesscentret. Det er meget bedre at være forsigtig, end at være uforberedt!

Essentielle ting til din fitnesstaske

1. Et sæt rent tøj

Typisk, når man tager i fitnesscentret, forlader folk deres hjem med deres træningstøj på. Derfor, kan man nemt glemme at lægge et sæt ekstra tøj i træningstasken.

Dog, kan de forskellige maskiner, øvelser og andre aktiviteter få dig til at svede meget, og endda blive beskidt. Derfor, er det essentielt, at du har et rent sæt tøj, du skal skifte til, når du er færdig med at træne. 

2. En flaske vand

Mange fitnesscentre har vandposter til rådighed eller sælger energidrikke. Dog, skal du sikre dig, at du har din egen vand med. Uafhængigt af, om du plejer at drikke energidrikke eller shakes med proteinsupplementerbør vand ikke mangle i din fitnesstaske. 

3. Ting til personlig hygiejne

Ting til personlig hygiejne er absolut essentielt at have i din fitnesstaske. Den mest brugbare ting er, hvis du fylder en lille toilettaske med de følgende ting: 

  • Deodorant.
  • Tørshampoo.
  • Sæbe.
kvinde der binder sine sko

  • Antibakteriel gel.
  • Vådservietter.
  • Hygiejnebind (for kvinder).
  • Tandbørste og tandpasta.

Den bedste ting, du kan gøre, er at have en toilettaske specielt til, når du tager i fitnesscentret. På den måde, vil du ikke glemme dem derhjemme, når du skal skynde dig.

4. Essentielle lægelige ting til din fitnesstaske

Visse, lægelige ting bør altid være i din fitnesstaske, da du aldrig vil vide, hvornår du kan få brug for dem. Hvis du ønsker det, kan du opbevare dem i den samme toilettaske, som dine hygiejne ting, så du altid har dem ved hånden.

De lægelige ting, der ikke kan mangle fra din fitnesstaske, er de følgende ting: 

  • Paracetamol og ibuprofen.
  • Selvklæbende bandage.
  • Sprit.
  • Sakse.
  • Vatrondeller.
  • Savle mod stød.

5. En taske

En pose lyder måske underlig, fordi du allerede har en fitnesstaske. Dog, kan posen være brugbar til at opbevare beskidt tøj, så du ikke blander det med resten af de ting, du har i din taske. Desuden, tager den ikke meget plads, og det er mere hygiejnisk at holde det beskidte tøj adskilt fra det rene.

6. Snacks

I midten af din træningssession eller i slutningen, er det essentielt at forsyne din krop med energi. Dette opnås ved at spise mad. Derfor, er det hjælpsomt at have nødder, müslibarer, frugt eller snacks efter eget valg i din fitnesstaske. 

7. Et lille håndklæde

Du bør sikre dig, at du har et rent håndklæde i din fitnesstaske på alle tidspunkter. Enten til at tørre sved af med eller til at kunne tage et bad i fitnesscentret. 

8. Høretelefoner

Mange fitnesscentre spiller baggrundsmusik til at forbedre miljøet. Hvis det sted, du er medlem, ikke gør dette, eller du foretrækker at lytte til din egen musik, så er høretelefoner et kritisk element, du skal have i din taske.

Musik er et fantastisk, stimulerende middel til at fremme sportspræstation. Af den årsag, kan høretelefoner have en positiv indflydelse på din præstation i fitnesscentret.

kvinde med sportsur og høretelefoner

Pas på din fitnesstaske

De mest simple aspekter kan hurtigt blive de mest signifikante. Af den årsag, bør du holde din fitnesstaske i en god tilstand – så ren og pæn som muligt. En veludstyret taske garanterer næsten en god oplevelse i fitnesscentret.

Når du har pakket det hele og er klar til at træne, vil du bemærke forskellen i komfort og brugbarhed. Dernæst, vil det blive en vane at have orden i din taske.

Kort sagt, skal du ikke tøve med at bruge disse ting i din rygsæk. Du vil føre dig meget mere veludstyret hver dag. Det, du har i din fitnesstaske, har en indflydelse på din præstation, når du træner!

  • Coyle, E. F. (2004). Fluid and fuel intake during exercise. In Journal of Sports Sciences (Vol. 22, pp. 39–55). https://doi.org/10.1080/0264041031000140545
  • McArdle, W. D., Katch, F. I., & Katch, V. L. (2010). Exercise Physiology: Nutrition, Energy, and Human Performance. (W D McArdle, F. I. Katch, & V. L. Katch, Eds.), 7th Edition (p. 1038). Lippincott Williams & Wilkins.