Hurtigt vægttab? Prøv disse kardioøvelser

02 august, 2019
Hvis du gerne vil tabe dig hurtigt, ved du sikkert allerede godt, at kardioøvelser er den bedste form for motion for at opnå dette. Vi giver dig nogle gode forslag, så du kan opnå et hurtigt vægttab.
 

Som du måske allerede ved, er kardioøvelser den bedste måde at forbrænde kalorier på og holde sig i form. De fleste mennesker, der gerne vil opnå et hurtigt vægttab, starter som regel med kardio. I denne artikel hjælper vi dig med at vælge den rette kardioøvelse, så du kan nå dit mål.

Vægttab opstår, når kroppen oplever et kalorieunderskud i næringen. Men du kan også generere dette kalorieunderskud og opleve et hurtigt vægttab ved at motionere. Nogle gode eksempler på aktiviteter er vandring, cykling og løb, da de hjælper dig med at forbrænde kalorier hurtigt.

Du kan optimere dine resultater ved at blande forskellige typer af kardioøvelser. Du kan ligeledes prøve at introducere nye øvelser og forskellige intensitetsniveauer, så du kan holde dit sind og din krop aktiv. Faktisk kan du nemt øge kalorieforbrændingen ved blot at ændre intensitet.

Nu tænker du måske over, hvad for en kardioøvelse der er bedst, hvis du gerne vil opnå et hurtigt vægttab. Svaret er simpelt: Den bedste kardioøvelse er den, hvor du føler dig bedst tilpas. Vi giver dig en liste over øvelser, du kan vælge imellem.

De bedste kardioøvelser til hurtigt vægttab

1. Burpees

Kvinde laver burpees
 

Den første øvelse, vi anbefaler, hvis du gerne vil tabe dig hurtigt, er burpees. Dette er en glimrende træningsform, hvor du ikke bare taber dig, men hvor du også toner kroppen. For at lave denne øvelse skal du stå med dine ben spredt og derefter gå videre til lave squats.

Placér derefter dine hænder på gulvet og hop tilbage og lav en planke samt en armbøjning. Efter armbøjningen skal du hoppe fremad med fødderne og lave en hoppe-squat. Lav omkring 8-12 gentagelser og 3 runder.

2. Battle-reb til hurtigt vægttab

Battle-reb er en hård træningsform

Den næste kardioøvelse er battle-rebet, som er noget, du kan finde i de fleste fitnesscentre i dag. Denne øvelse vil presse dig 100%. Start med at stå med benene spredt og tag fat i begge ender af rebet med hver arm udstrakt.

Løft dine arme hurtigt op i skulderhøjde og skift imellem armbevægelserne. Forsøg at lægge så meget energi i det som muligt, når du laver denne øvelse. Hæv og sænk armene så hurtigt, du kan. Når du først har prøvet det, vil du forstå, hvorfor det er en fantastisk øvelse til hurtigt vægttab.

3. Squats

Kvinde laver squats udenfor
 

Den tredje øvelse er den mest almindelige: squats. Dette skyldes, at det er en af de mest effektive, når det drejer sig om vægttab. Hvis den udføres korrekt, vil den også træne mavemusklerne og de nedre muskler.

Det er ret nemt at lave denne øvelse: Start med at stå med let spredte ben med armene i siderne. Sænk kroppen, mens du holder din vægt med dine ben, og placér dine arme foran dig for at skabe balance. Sørg for, at ryggen altid er ret.

Du skal også sørge for, at dine lår er parallelle med gulvet, og at dine knæ ikke er længere fremme end dine tæer. Du kan også lave øvelsen, mens du holder små vægte.

4. Armbøjninger for hurtigt vægttab

Armbøjninger hjælper til et hurtigt vægttab

Den sidste øvelse på listen er armbøjninger. Det er uden tvivl en af de mest populære øvelser, der ikke kræver nogen former for udstyr. Øvelsen hjælper dig med at træne dine muskler og forbrænde kalorier. 

Placér din krop parallelt med gulvet og støt dig selv på dine arme og fødder. Sænk kroppen og hæv den igen til startpositionen ved at bruge styrken i dine arme. Sørg for, at holde kroppen fast, og lad den ikke røre gulvet.

Husk at lave disse kardioøvelser hver dag, hvis du gerne vil opnå et hurtigt vægttab. Det er også vigtigt, at du varmer op, inden du træner, og at du strækker ud, når du er færdig. Dette vil hjælpe med at forhindre skader, så du kan nå dit mål på mere effektiv vis.

 

Husk også på, at motion kun er halvdelen af arbejdet; sunde kostvaner er yderst vigtigt. Hvis du kombinerer kardioøvelser og en sund kost med et lavt kalorieindhold, vil du skabe et kalorieunderskud. Hvis du forbrænder flere kalorier, end du indtager, vil du tabe dig.