Har du hørt om ansigtsyoga?

Ansigtsyoga er en gren af den gamle traditionelle yoga disciplin, hvis mål er at hjælpe dig med at finde en balance imellem din krop og dit sind.
 

Dit ansigt har mange muskler, og du bør arbejde på dem jævnligt og ofte for at holde dem stramme og unge. Udover kosmetiske behandlinger, kan ansigtsyoga hjælpe dig med at føle dig afslappet.

Dit humør bliver afspejlet igennem dine ansigtsudtryk. For eksempel kan dit ansigt vise, at du er glad, sur, eller træt.

Fordele ved ansigtsyoga

  • Reducerer spændinger i dit ansigt. Stress kan give spændinger i forskellige muskler, og træthed bliver afspejlet i dit ansigt. Ansigtsøvelser kan hjælpe området med at slappe af efter en stresset dag.
  • Forbedrer hudfarve. Disse øvelser aktiverer hele dit lymfatiske system, hvilket forbedrer dit udseende.
  • Modarbejder mørke render og hævelse under øjnene. Ved at bruge dette under øjnene, aktiverer man blodtilførslen under øjnene, og eliminerer gradvist tydelig inflammation.
  • Modarbejder rynker. Ved bare at lave nogle få minutters ansigtsyoga, udstrækker du din hud. Some et resultat af dette glatter du smilerynker og løst hud ud.
  • Mindsker dobbelthage og inflammation. Ansigtsyoga toner musklerne. Vedholdenhed i din rutine skal nok skaffe dig synlige resultater på en naturlig måde.
  • Øger selvværd i både børn og voksne. Denne type yoga får en person til at forbinde sig til sit indre. Ved at lave øvelser, der følger vejrtrækningen, får man en følelse af tryghed og velvære.
  • Forebygger skønhedsfejl. Du kan identificere de udtryk, der får dig til at se træt eller spændt ud. Når man er opmærksom på dette, er det nemmere at undgå dem eller modificere dem.
 

Du kan lave ansigtsyoga derhjemme og behøver kun at bruge få minutter på det hver dag. Du behøver kun at lave ti til femten minutters målrettet ansigtsøvelser, og som et resultat kommer du til at føle dig rolig. Du kommer også til at forynge dit udseende.

overgangsalderen

Ansigtsyoga: øvelser du kan lave derhjemme

Udover at forbedre din generelle velvære og dit fysiske udseende, er ansigtsyoga meget nemt at lave. Det eneste, du skal bruge, er motivation og et spejl. Nogle gange kan det blive en sjov leg med at smile! Men koncentration er essentiel for virkelig at forbinde dig med dit indre.

 
  • Øjne og pande: Form først et V med begge dine pegefingre og midterfingre, og placer dem for begge ender af dine øjenbryn. Tryk let. I denne position skal du kigge op i loftet og løfte øjenlågene. Gentag seks gange på hvert øje. Denne øvelse bekæmper aldringsprocessen og hjælper med at mindske udseendet af poser under øjnene. Det modarbejder også mørke render.
  • Øjne og tunge: Åben dine øjne så meget som du kan, og stik tungen ud så langt som du kan, som om du skulle slikke din hage. Koncentrer dig mentalt i ti sekunder, og slap så af igen. Lav denne i sæt af seks. Denne øvelse eliminerer toksinerne, der bygger op omkring dine øjne.
  • Øjenlåg: et område, der er påvirket af poset hud og eksterne faktorer, såsom makeup. For at tone dine øjenlåg, skal du kigge op og løfte dine øjenbryn. Luk nu øjnene, men uden at sænke øjenbrynene igen. Tag en dyb indånding igennem næsen. Gentag seks gange.
 

Mere interessante øvelser du kan lave derhjemme

  • Selvom du ikke kan se dem særligt godt, er der også muskler omkring din næse, som du kan styrke for at forbedre deres tone. Tryk forsigtigt på din næsehule i et par sekunder, og slip så igen. Gentag øvelsen otte gange.
  • Sug dine kinder ind og lav et fiskeansigt. Hold derefter dette ansigt i tredive sekunder, slap af i læberne lidt og gentag så. Dette hjælper med at bekæmpe linjer, der opstår omkring munden.
    Øvelser til ansigtsyoga
  • Prøv at lave et fiskeansigt. Løft dine øjenbryn i tyve sekunder; slap af i et par sekunder og gentag. Denne øvelse er målrettet mod musklerne, der forebygger rynker, og holder samtidig din pande stram.
  • Hovedbund. Træk forsigtigt i dit hår ved at massere i cirkelformer fra bunden og op. Som et resultat forbedrer du blodcirkulationen og promoverer sund hårvækst. Ydermere fjerner du også spændinger i området.
 

Vi anbefaler, at man laver ansigtsyoga fra en tidlig alder, selvom det aldrig er for sent at starte. Ansigtsyoga gør det også muligt at få et yngre og strammere ansigt på en naturlig måde.