Fordelene ved kokosolie og træning

· 21. maj 2019
90 procent af kokosolie består af mættet fedt, og dets komposition har ført mange til at tro, at det bør undgås.

90 procent af kokosolie består af mættet fedt, og dets komposition har ført mange til at tro, at det bør undgås. Dog, har mange folk senere opdaget, at langt fra at skade vores krop, så tilbyder kokosolie faktisk masser af fordele. Endnu flere, når du kombinerer kokosolie og træning.

Disse dage, er der rigeligt med råd, der kan hjælpe os mod en sund krop og livsstil. Kokosolie og træning er en kraftfuld kombination. I dagens indlæg, vil vi fortælle dig mere omkring, hvorfor dette er tilfældet.

Hvad er kokosolie?

Indtil nogle få år siden, havde kokosolie et dårligt omdømme, men, det er helt anderledes nu til dags. Faktisk, er det, i dag, et af de mest efterspurgte fødevareprodukter, både af atleter og forbrugere.

Udvundet af det hvide kød, er kokosolie en vegetabilsk olie.Måske har du kun prøvet tørret kokosnød før?

Det findes dog ikke naturligt på den måde. For at nå en tørret tilstand, skal kokosnødder forarbejdes. Gennem denne proces, udvinder producenterne fedtet fra kokosnøden, hvilket transformeres til dyrebar og transparent olie.

Selvom fedtet er mættet, så indeholder fedtet i kokosnødder mellemkædede triglycerider, hvilket gør dem beslægtet med den type fedt, der findes i brystmælk. Og, modsat dem, der findes i ost eller mælk.

skål med kokosolie

Fordelene ved at kombinere kokosolie og træning

Kokosolie og træning hjælper med vægttab

Hvis en af dine årsager til at træne er på grund af vægttab, kan kokosolie hjælpe dig på denne rejse. Studier har vist, at de triglycerider, som findes i kokosnød, som vi har nævnt tidligere i indlægget, fremmer metabolismen. Som resultat, vil kroppen bruge mere energi og forbrænde flere kalorier, end normalt.

Jo mere kropsfedt, du har, des større effekt vil kokosolien have på din metabolisme. Dette overføres til visuelle resultater. Ved at erstatte din stegeolie med kokosolie, kan du tabe omkring 16 kg på et år. For ikke at nævne, at kokosolie også hjælper dig med at reducere din appetit og er let fordøjeligt.

Styrker immunforsvaret

Kokosolie styrker immunforsvaret, takket været dets antimikrobielle lipider, og andre syrer, der fungerer som antibakterielle, antivirale og svampebekæmpende stoffer. Disse kvaliteter gør kokosolie perfekt til at bekæmpe influenza, herpes eller andre infektioner.

Fantastisk for kolesterol

Kokosolie og træning hjælper med at sænke det dårlige kolesterol, mens det hæver den gode slags. Ydermere, reducerer det også niveauerne af triglycerider og forbedrer blodcirkulationen. Dette er, foruden, at eliminere oxiderende stoffer fra blodstrømmen.

Alt det ovenstående hjælper med at forebygge kardiovaskulære og cirkulatoriske komplikationer, inklusiv åreknuder.

Kokosolie og træning er godt for din fordøjelse

Kokosolie er virkelig let at fordøje, og det hjælper vores system med at fungere problemfrit. Ydermere, hjælper det med at forebygge tilstande, såsom irritabel tyktarm. Det mættede fedt, der findes i denne olie, hjælper med at bekæmpe bakterier og parasitter, der kan skabe problemer i fordøjelsen.

kvinde med ondt i maven

Reducerer mavefedt

En af de største mål for alle, der ønsker at træne, er at reducere fedtet på maven. Kokosolie er den perfekte løsning. Nogle folk siger, at det, at indtage omkring 1 pint kokosolie, hver dag, kan hjælpe dig med at tabe fedtet på maven, uden at være nødt til at træne. Forestil dig så, hvad du kan opnå ved at kombinere kokosolie og træning!

Fantastisk for hår og hud

Brugt i alle former for skønhedsprodukter, er kokosolie vidunderligt for hår og hud. Det holder huden fugtig, beskytter dig mod aldring og forebygger rynker. 

Som du har læst i dag, er kokosolie en fantastisk alleret til regulær træning, og det hjælper dig med at være stærk indeni og udenpå. Prøv det selv, og lad os vide, hvordan det virker for dig!