Kom i form med 20 minutters boksesessioner

Boksning er en af de bedste sportsgrene til at komme i form. 20 minutters boksesessioner hver dag er nok til at nyde utallige fordele. Denne artikel kigger på nogle af dem.
 

Hvis du leder efter en måde at komme i form på, kan du gøre det gennem 20 minutters boksesessioner. Boksning er en af de bedste sportsgrene til at forbrænde kalorier, tabe sig, øge muskelmasse og give en generel følelse af velvære.

Det er sandt at boksesessioner ikke er en typisk måde at komme i form på og forblive sund. Alligevel, når først du forstår den fantastiske fordel, det tilbyder for din sundhed, vil det sikkert blive en af dine yndlingsmåder at træne på.

Faktisk er dette en af de mest omfattende discipliner, der giver dig et virkelig afrundet fitness niveau. Det eneste, du skal bruge, er nogle boksehandsker, beskyttende bind og mindst 20 minutter til at komme i form. Indenfor disse 20 minutter vil du lære at slå på boksepuden, mens du laver kardio øvelser. Nogle populære følgeøvelser er: sjipning, armbøjninger og shadowboksning med håndvægte.

Boksning er en af de mest fysisk krævende træninger for dine lunger, muskler og dit hjerte. I denne artikel fortæller vi dig, hvorfor 20 minutters boksesessioner er nok til at holde dig i form. Videre til fordelene!

 

kvinde træner boksning
Fordele ved at træne gennem 20 minutters boksesessioner

1- Vægttab

Den første fordel ved træning gennem boksesessioner er vægttab. Hold in mente, at du konstant skubber dine muskler til grænsen i form af kraft og hastighed i denne sport. Dette fører til forbrænding af en betydelig mængde kalorier.

Husk, at mindske fedtmængden i din krop gør dig sundere og mindre tilbøjelig til hjertesygdomme, type to diabetes og endda led problemer.

2- Reducerer stress

Motion generelt har en stress nedsættende effekt. Det er fordi, det promoverer frigivelsen af hormonet dopamin, der fremmer velvære. Boksning er især også god til at afstresse.

At afstresse kan hjælpe med at nedsætte dit blodtryk, og få dig til at føle dig gladere. Det er en anden grund til at prøve at komme igennem en 20 minutters boksesession hver dag.

3- 20 minutters boksesessioner giver stærkere knogler og led

Et af de aspekter vi virkelig kan lide ved boksning er, at det er en af de bedste motionsformer for knoglesundhed. Selvfølgelig er det generelt godt for dit helbred at have stærkere og mere kompakte knogler. Dette er især rigtigt i takt med, at du bliver ældre.

 

Disse knoglestrukturs øvelser er meget vigtige, fordi knoglerne har en tendens til at blive svagere med alderen. Dette øger forekomsten af brækket knogler. Det kan måske endda også øge din risiko for at få degenerative sygdomme.

20 minutters boksesessioner
4- Forbedrer motoriske og neurologiske funktioner

I takt med, at du bliver ældre, begynder du at opleve en mangel på balance og koordination. Boksning kan hjælpe dig med din koordination mellem krop og øjne, fordi det promoverer hurtigere reflekser. Når du bliver mere involveret i boksning, vil du lære, hvordan du skal agere og bevæge dig hurtigt for at undgå at blive ramt af din modstander.

5- 20 minutters boksesessioner forbedrer koordination

Det er muligt, at du ikke har tænkt meget over din koordination mellem øjne og hænder eller dets effekt på dit helbred. Alligevel spiller det en vigtig rolle i dine finmotorik og større motoriske evner. Faktisk har folk med en god hånd til øje koordination en tendens til at have bedre reflekser og reaktionstider. De har også bedre fysisk koordination generelt.

Det er derfor, at 20 minutters boksesessioner hver dag er vigtigt, når du bliver ældre. Husk din koordination og balance bliver dårligere med årene, hvilket øger din risiko for at falde.

 

6- Opnår bedre kropsbygning

Til slut bør du være opmærksom på, at boksning er en fantastisk disciplin til at forbedre din kropsbygning. Det kombinerer bevægelserne for muskelstyrke og kardiovaskulær kampform med vægttab.

Hold in mente, at når du deltager i boksesessioner regelmæssigt og følger en sund kostplan, så vil du højst sandsynligt se positive forandringer i din kropsbygning i form af en lavere fedtprocent.

Husk, at du kan komme i form ved at bokse kun 20 minutter om dagen, hver dag. Nu når du har alt informationen, er det måske et godt tidspunkt at begynde at bokse på? Tag noget behageligt tøj på og begynd din træning i dag! Hvad venter du på?