Træn forskellige muskler på en motionscykel

Træningscykler er en af de bedste maskiner i motioncentret, og de spændende klassers popularitet er som følge heraf stigende. Lær om hvilke muskler du kan træne med en motionscykel.
 

Uanset om du forsøger at tabe dig, tone dine ben, glutes eller nogen anden kropsdel, er det en god løsning at bruge en motionscykel.

Muskler, som du kan træne med en motionscykel

Hjertemusklen får altid en god træning med enhver form for motion. At have et sundt og aktivt hjerte får dig til at føle dig meget bedre og forbedrer din generelle livskvalitet. Men udover hjertet kan vi også træne musklerne i både vores under-og overkrop ved hjælp af en motionscykel.

I den nederste del af kroppen, er det quadriceps der er modtagerne af denne øvelse, fordi de hele tiden arbejder, hver gang du træder. Udover quadricepsene vil du også arbejde med dine baller.

Kvinde på en motionscykel

Lægmuskler, der befinder sig på bagsiden af benene, får også et godt arbejde af at træde. Som vi vil forklare nedenfor, træner træningscykler også det øverste af kroppen, selvom dette er i mindre grad.

Ved at bruge din ryg-og mavemuskler kan du opretholde den korrekte kropsstilling; så glem ikke at træne dem!

Dine armmuskler (triceps og biceps) er også meget vigtige for cykling. Du bruger disse til større modstand, når du står på pedalen.

 

Træning på motionscykler

Når vi begynder at træne, håber vi normalt på at vi får ændringer at se på vores krop inden for få dage. Dette hjælper med at holde os motiverede og på sporet.

Men når vi begynder at træne på en motionscykel, skal vi virkelig udføre det konsekvent i mindst fire uger. Dette giver os tid til at lægge mærke til en stærkere udholdenhed samt opnåelse af tonede ben.

Hvis du cyklet i to eller tre måneder, vil du lægge mærke til større muskler og mindre fedt, hvilket giver dig en mere atletisk bygning.

Kvinde på cykel

Spinning for vægttab

Hvis du vil tabe dig, er nøglen til succes gennem en motionscykel. En måde at opfylde dine mål på er ved at træne i lange perioder; dette vil øge din puls. Du kan også prøve at variere hastighederne og træne i kortere intervaller.

Nedenfor har vi foreslået en fire minutters træningscyklus rutine:

  • I de første tyve sekunder, skal du træde i høj hastighed mens du står op.
  • Hvil i ti sekunder.
  • Start med at træde ved høj hastighed (som tidligere) i yderligere 20 sekunder.
  • Hvil i yderligere ti sekunder.
  • Træd i yderligere 20 sekunder, mens du står op og er i høj hastighed, og hvil efter i yderligere ti sekunder.
 

Gentag disse intervaller, indtil du har fuldført en samlet tid på fire minutter. Denne træning hjælper dig med at forbrænde fedt og tabe dig hurtigt.

Spinning hold

Fordele ved at træne på motionscykel

Forbedre din fordøjelse: Hvis du tager tid til at cykle hver dag, ud over at følge en afbalanceret kost, der indeholder masser af vand, vil du nyde en nemmere fordøjelse.

Vink farvel til stress: Generelt kan træning hjælpe dig med at eliminere spændinger og stress.

Par godt med andre aktiviteter: Mens du cykler, kan du også nyde andre aktiviteter, såsom at læse eller lytte til musik.

Sikre maskiner: Fordi det er en stationær maskine, er der ingen reelle farer, som f.eks. at falde.

Brænder fedt og toner ben og baller: Dette er den mest kendte fordel ved at træne på cykler.

Alt i alt er motionscykler en god muligheder for at træne komfortabelt hjemme, mens du udøver mange forskellige muskler samtidig. Derudover, og som vi har forklaret ovenfor, kan du bruge så mange fordele ved at bruge en motionscykel.