10 fordele ved at bruge crosstraineren

25. november 2019
I denne artikel, vil vi tage et kig på 10 fordele ved at bruge crosstraineren. 

Fordelene ved at bruge crosstraineren bliver bevist hver eneste dag. Det indebærer, blandt andet, en lavere risiko for skader, fordi den er brugbar til at varme op og træne kredsløbet. I denne artikel, vil vi tage et kig på 10 fordele ved at bruge crosstraineren.

Træningsudstyr er blevet moderniseret til at ramme specifikke muskler med en bestemt maskine. Fordelene ved at bruge dem derhjemme og i fitnesscentret er stadigt stigende. Der er også mange fordele ved benytte crosstraineren, hvorfor den er ingen undtagelse. Læs med, og bliv klogere på 10 fordele ved at bruge crosstraineren.

Fordele ved at bruge crosstraineren

Denne maskine inkorporerer bevægelser, vi laver i sport, såsom at stå på ski, løbe og steppe. I enhver udførelse, vil kroppen få gavn af en kompleks og synkroniseret bevægelse i en ideel ramme. Fordelene ved at bruge crosstraineren inkluderer:

1- Ideel til at forbrænde kalorier

Den konditionstræning du får fra denne maskine, er den mest omfattende. Ved træninger, der bruger forskellig intensitet, kan du bruge 30 minutter på den samme maskine – uden at du føler dig træt.

En person med en almindelig vægt, kan forbrænde op til 300 kalorier på en halv time. Jo længere tid, du træner, des flere kalorier vil du selvfølgelig forbrænde.

mand der hjælper en kvinde med at bruge crosstraineren

2- Fantastisk træning af underkroppen

Crosstraineren arbejder mest med vores baller, quadriceps, og (generelt) vores ben. På en uge, vil resultaterne allerede blive synlige. 15 minutter om dagen er alt, hvad du behøver, til hurtigt at markere dine ben og styrke din underkrop.

3- God armtræning

Normalt, når du løber eller cykler, vil dine arme være et støttepunkt eller balancepunkt. På crosstraineren vil du holde med dine hænder, og det får også dine arme og dit bryst til at bevæge sig. 

4- Lav påvirkning

Mange folk vælger crosstraineren som en basis træningsmaskine, når de skal komme sig efter en skade i knæet eller andre fintfølende led.

5- For alle aldre og fitnessniveauer

Crosstraineren kan bruges af dem, der ikke træner så ofte. Ydermere, er den ideel for dem, der har brug for, eller ønsker, at starte med at træne regelmæssigt. Slutteligt, skal du huske, at den har den fordel, at man kan justere i intensiteten.

6- Økonomisk og holdbar

Ulig mere komplekse maskiner, såsom løbebåndet, behøver crosstraineren ikke elektricitet for at virke. Det eneste energi, den behøver, er fra dig! Ydermere, siden det er en let og simpel maskine, er den til at betale.

7- Baglæns motion

Når du vælger en crosstrainer, har du en interessant mulighed for at kunne træde baglæns i pedalerne. Dette rammer dine lægge og baglår, og arbejder endnu hårdere med dine quadriceps.

8- Crosstraineren tager ikke meget plads

Disse maskiner er virkelig lette, transporterbare, og nemme at opbevare i ethvert hjem. Ydermere, i henhold til deres prisbillighed, er crosstraineren perfekt til hjemmetræning.

9- Hjælper med at regulere vejrtrækning og forebygge diabetes

Ved at bruge crosstraineren dagligt, hjælper du din krop med at bruge lungeilt mere effektivt. Ydermere, ved at lave træning, der kræver meget energi, hjælper du med at opretholde din blodglukosebalance. 

10- Øger serotonin og frigiver endorfiner

Det famøse glædeshormon bliver aktiveret og frigivet, når du udfører sport og træning. Det resulterer i en markant reduktion af stress og angst, som afkommer af det daglige liv.

Mange forskellige folk kan nyde godt af fordelene ved crosstraineren. Eksempelvis, er den meget gavnlig for dem, der er diagnosticeret med angst og depression. Den kan også hjælpe dem, der gerne vil stoppe med at ryge.

Afsluttende råd til at bruge crosstraineren

Slutteligt, bør vi understrege, at for at få en gavnlig effekt af crosstraineren, er det vigtigt at opretholde den rette kropsholdning. Dit bryst skal være åbent, og dine skuldre skal være let trukket tilbage. Du skal også huske at spænde dine mavemuskler, mens du træner, så du holder din overkrop stabil.

Vær opmærksom på, at du undgår at krumme din ryg, og at du holder dit hoved højt. Din kæbe skal pege let nedad. Ydermere, hvis vægten kun lægges på bruges af dine hænder, vil du ikke arbejde så godt med resten af din krop, som du ellers kunne. Dette kan også føre til unødige spændinger og endda skader. Din krop skal hellere støttes af dine ben – altid.