Den nye måde at forblive sund ved at spise 100% naturlige fødevarer

05 januar, 2020
Frugt, grøntsager, kerner og nødder er tilgængelige. Vi kan altid købe dem i butikker eller på markeder og købe det hele friskt. Hvis det ikke er muligt, kan de også købes frosne.
 

En sund diæt er ikke bare mulig, men den kan også nydes. En ny måde at holde dig selv sund på ved at spise 100% naturlige fødevarer er inden for rækkevidde. Du kan opnå en diæt, der er lækker og sund, med en smule kreativitet og dedikation.

Det første skridt, som du skal tage er at undgå forarbejdet fødevarer. Disse er fyldt med forarbejdet sukker, konserveringsmidler og pesticider. Der er rigeligt med alternativer. Alt du behøver at gøre er at planlægge forud, så du kan vælge de bedste og mest naturlige produkter, der er, ved hvert besøg i supermarkedet.

Økologiske fødevarer er bedre end forarbejdet fødevarer

Det er bedre at vælge økologiske produkter i stedet for dem, der er genmodificeret. Hvis produktet er i en indpakning, bør du tjekke, hvad det indeholder. På den måde kan du vide, hvilke produkter, der indeholder ingredienser, som er skadelige for dit helbred.

Bagte kerner og kornsorter er også gode muligheder såvel som nødder. Ved at spise 100% naturlige fødevarer vil du holde dig sund, specielt hvis du køber magre produkter såsom økologisk kylling. Enhver form for rødt kød, som du indtager, bør stamme fra græs-fodret kvæg.

Salat med naturlige produkter
 

En bred skare af muligheder med 100% naturlige fødevarer

Dit mål bør ikke være at helt fjerne fedt fra din kost. De bedste muligheder for indtagelsen af fedt er fra fødevarer såsom smør, avokado, mandler, kokos eller olivenolie.

Selvom proteinbarer ikke altid smager godt, er de en mulighed for at få din energi tilbage efter træning. De indeholder kerner, nødder og frugt til at give dig protein og energi. I form af smag er der mange muligheder. De findes i smage såsom kakao, kanel, mynte og forskellige frugter blandt andre.

100% økologisk valle protein er en anden mulighed. Når du blander det med frugt, laver det en lækker og næringsrig shake, der er fuld af protein. Det er et godt valg til en snack eller noget at spise efter træning.

Fuldkorns risprotein er godt for musklerne, neglene, huden og håret. Når du blander det med kakao og kaffe, giver det dig antioxidanter og aktiverer dit nervesystem. Udover det vil det også forbedre din fysiske præstation.

Hold dig sund mens du spiser 100% naturlige fødevarer

Når du spiser en usund kost er du tilbøjelig til at have lavt selvværd, en mangel på selvtillid, depression og en følelse af at fejle. Alt dette påvirker dine sociale relationer. At tabe sig går hånd i hånd med at nyde en sund kost.

Det er vigtigt at finde den rigtige måde at bekæmpe stress i dit liv. Hormonet kortisol promoverer en trang til fødevarer med et højt fedtindhold. Det kan også øge størrelsen af dit mellemgulv.

 

Hvis du begynder med små skridt og opsætter rutiner, vil dine gode vaner langsomt tage form. Den bedste måde at opnå din mål på er ved at være konsekvent, ikke ved at skynde dem. Fundamentet af dit arbejde på dette område bør bestå af sunde portioner og fødevarer. Dette vil være godt til at motivere dig, og øge din indsats i at holde dig selv sund og at opnå din ideal vægt.

kvinde på en vægt

Små retter

Små retter er nemmere at fylde med målte kvantiteter. Derudover producerer det en illusion for hjernen, der gør, at vi kan mindske den mængde mad vi spiser for at føle os mætte. Vanen med at give mere plads til frugt i stedet for kød og korn vil langsomt gøre, at du ændrer sammensætningen af din tallerken.

Hvor mange gange bør du tygge?

Vanen med at tygge hjælper dig kun med at nyde maden endnu mere, men der er flere fordele udover dette. Hvis du tæller hvor mange gange du tygger din mad, kommer du ikke til at spise ligeså hurtigt og dermed ligeså meget.

Mål din mad før du serverer den

At spise direkte fra en beholder gør det svært at vide, hvor meget du egentlig spiser. Det er bedst at måle dine portioner før du kommer dem på tallerkenen. Dette vil give dig mere kontrol over, hvad du spiser.

 

Hold sunde og 100% naturlige fødevarer fremme

En anden god vane er at holde sunde fødevarer fremme og klar til at spise. På samme tid bør du gemme fødevarer, der får dig til at tage på. Eller endnu bedre – lad være med at købe dem til at starte med.

Forbyd ikke fødevarer – minimer dem

At forbyde dig selv at spise bestemte fødevarer skaber ofte den modsatte effekt af, hvad du håber. Det er fordi det at undertykke en lyst, kun gør den stærkere. Du kan spise de ting, du har en trang til, engang i mellem, så længe du gør det modereret.

Hold sunde fødevarer klar i tilfælde af en nødsituation

Til tider vil du uden tvivl blive sulten mellem måltider. Derfor kan du nogle gange være nødt til at være klar til at bekæmpe din sult. Frisk eller tørret frugt er dine bedste venner, når du oplever sult.

Der findes ikke en diæt, der virker for alle, fordi vi er alle unikke. Den nye måde at holde sig sund på ved at spise 100% naturlige fødevarer anbefaler balance, moderering og variation. Motion og at undgå bestemte besættelser er vaner, der er parallelle med dette og bør være en del af din beslutning om at ændre dine vaner.