De bedste supplementer til at opbygge muskelmasse

25 maj, 2020
Inden for den omfattende skala af supplementer, du kan indtage, anbefales det, at du omhyggeligt studerer de bedste til at opbygge muskelmasse og til at hjælpe dig med den fysiske udvikling, der kommer fra din træning i fitness. 
 

Muskelmasse definerer en god funktion af din krop. Uanset, om det er fødevare- eller vitaminsupplementer, så indeholder dem, der er nødvendige for at opbygge muskelmasse, proteiner, der hjælper dig med at udvikle dine muskler. Andre kan hjælpe dig med at forbrænde fedt eller forbedre dit helbred. Men, ingen af dem virker uden en balanceret kost, der er rig på næringsstoffer, komplementeret af det rigtige træningsprogram. Vi vil kigge nærmere på supplementer til at opbygge muskelmasse.

Supplementer med protein til at opbygge muskelmasse

Indtag af protein er din første mulighed. Selvom der er forskellige typer, er valleprotein en af de mest effektive til at opbyggemuskelmasse. Det fremstilles ved at isolere valle, og det har en biologisk værdi på 110, der er overlegen værdien på 93, som både æg og mælk har.

Eksperter anbefaler, at man indtager 0,5-2 g protein per kilo kropsvægt. De råder til, at man indtager det to gange om dagen, om morgenen og om aftenen, efter træning. Det er det øjeblik, hvor du kan absorbere flest næringsstoffer. Det vil afhænge af din muskelmasse og den træning, du udfører.

Supplementer med kasein til at opbygge muskelmasse

Kasein er en anden type af protein, du kan kombinere med valleprotein. Det er et protein, der bliver absorberet langsomt. Indtaget af dette bør være mellem 20 og 40 gram, før du går i seng, og yderligere 30 gram efter træning. Det hjælper med syntesen af muskelprotein.

Kreatin til bodybuildere

Kreatin er en anden af de 14 supplementer, du kan indtage, for at opbygge muskelmasse. Det er yderst effektivt for folk, der praktiserer bodybuilding og træner regelmæssigt. Du kan også erhverve dig dette ved at indtage magert kød.

Du kan begynde med en prøveperiode, hvor du indtager det tre gange om dagen. Det anbefales, at man indtager en daglig dosis på 5 gram, opløst i en proteinshake eller grapejuice, i 90 dage.

Mineralmultivitaminer

Mineralmultivitaminer indeholder fosfor, kalium, jern og alle de komplekse B-vitaminerDe hjælper med transmissionen af nerveimpulser og muskelkontraktioner. Du kan finde dem i præsentationer til både kvinder og mænd.

Supplementer med aminosyrer til at opbygge muskelmasse

De forgrenede aminosyrer syntetiserer proteiner. Leucin, isoleucin og valin forbedrer din udholdenhed, aerobe og anaerobe kapacitet og opretholder din muskelmasse, når du reducerer dit kalorieindtag. Du bør indtage 5-10 gram til morgenmad og før din træning.

Nitrogenoxid, mere blot og ilt

Nitrogenoxid (NO2) øger ilt- og blodgennemstrømningen i dine muskler. Så, ved konstant at bidrage med energi, vil du undgå udmattelse. Det er en aminosyre, der accelererer dit kredsløbssystem, og dets brug skal være strikst superviseret af en træner eller en ernæringsekspert.

Glutamin og immunforsvaret

Glutamin styrker dit immunforsvar, neutraliserer den overskydende mængde af mælkesyre i dine muskler og er anti-katabolsk. Det opretholder din accelererede metabolisme. Eksperter anbefaler at indtage en dosis på 5 gram i et glas vand, før man går seng og efter træning.

Glucosamin og omega-3

Glucosamin beskytter dine led fra den krævende træning og vægtløftning. Supplementer med omega-3 kommer fra tang, fiskeolier og grøntsager med anabole egenskaber. Dette er vitale fedtsyrer.

Supplementer med koffein til at opbygge muskelmasse

Koffein kommer fra blade og frø. Du kan få det fra kaffe, sodavand og energidrikke, men hvis du indtager det som supplement, bør du undgå disse andre kilder. Overskydende koffein er farligt for dit helbred. Koffein øger din præstation, når du træner.

Beta-alanin

Beta-alanin er en ikke-essentiel aminosyre, du kan finde i fisk, svin og kylling. Det forebygger aciditet og reducerer træthed og muskelsvigt.

Kulhydrater og glykogen

Kulhydrater er et andet supplement til opbygge muskelmasse. De hjælper med at genetablere det glykogen, du mister under din træning. En dosis på 30-40 gram en halv time efter træning er nok. Du kan få vitamin C og E gennem fødevarer eller i shakes med N-acetylcystein coenzym og lycopen.

Termogene supplementer indeholder urter, aspirin, efedrin og koffein. Så, de hjælper dig med at forbrænde fedt og hæmme din appetit. Brugen af dem er forbudt, hvis du lider af visse tilstande. Ellers, kan du indtage dem en halv time før din træning og klokken 18 om aftenen. En uge senere, skal doses ændres til en halv time før morgenmad og en halv time før din træning. 

Disse 14 supplementer til at opbygge muskelmasse bør være anbefalet af en specialist. Det er nødvendigt at have en kost til at opbygge muskelmasse og et krævende træningsprogram.