Sådan kan du tabe dig i ansigtet

6. juli 2019
At tabe sig i ansigtet kan virke som en umulig mission, da fitness centeret ikke giver os øvelser til at træne dette område af vores krop. Den gode nyhed er, at du med nogle få øvelser og vaner vil være i stand til at tabe dig i ansigtet uden problemer.

At have et ‘rundt’ ansigt kan undertiden være et mareridt. Selvom du har slanket dig når det kommer til resten af ​​din krop, kan det være sværere at tabe sig i ansigtet. I denne artikel deler vi hemmelighederne til hvordan du kan tabe dig i ansigtet.

Er der en diæt for at tabe sig i ansigtet?

Selv om det er rigtigt, at der er mange behandlinger og diæter der fokuserer på at forbrænde fedt i hele kroppen, er det også rigtigt, at ansigtet er et af de sværeste områder at stramme op.

Et rundt og fuldt ansigt kan skille sig ud fra resten af ​​din krop, men dette kan skyldes din seneste vægtøgning.

Selvom du måske har arvet tilbøjeligheden til en vis rundhed i dit ansigt, er der stadig muligheder for at ændre dette. Først og fremmest skal du implementere en sund kostplan. Dette kan få dig til at tabe dig generelt, og lidt efter lidt vil du se, at dit ansigt også bliver tyndere.

Tricket er at fjerne ekstra kalorier. For at gøre dette er det en god idé at øge dit fiberindtag, samtidig med at du reducerer mad med et højt fedt- og kulhydratindhold.

Og selvfølgelig er det altid en god idé at øge mængden af ​​vand, du drikker i løbet af dagen. I nogle tilfælde kan et rundt ansigt skyldes hævelse eller væskeakkumulering.

Tips til at tabe dig i ansigtet

Ud over at have en afbalanceret kost og rådføre sig med en ernæringsekspert, er der forskellige tips og vaner, som du kan implementere for at tabe dig i ansigtet.

Motion

Aerobics kan være en god taktik, der giver dig muligheden for at tabe dig over hele kroppen … endda i dit ansigt! Vælg sportsdiscipliner, som du nyder; det kan være at løbe, spinning, cykle, svømme eller endda bokse. Det er vigtigt at opfylde et minimumskrav i form af 30 minutter om dagen.

kvinde træner

Lav ansigtsøvelser

Vi træner normalt ikke ansigtet, og måske er det derfor at ansigtet er det sidste område vi taber os i? Ansigtsøvelser kan være rigtig sjove, og de hjælper dig med at reducere stress og forbedre dit humør.

For eksempel kan du overdrive gestikulationer og gentage vokaler højt for dig selv. Prøv at holde hver vokal i 30 sekunder. En anden mulighed er at puste dine kinder og holde luften i 30 sekunder. Dette skal gentages flere gange om dagen. Du kan gøre det, mens du ser fjernsyn, laver mad, læser eller kører bil.

Et andet sjovt alternativ er at stå foran spejlet og lave forskellige ansigter; Åbn og luk munden og øjnene, stik tungen ud, grin højt. Du kan udføre disse aktiviteter i fem minutter om dagen.

Anvend ansigtsmasker

Dette er ikke kun afslappende, og perfekt til når vi vil tage en pause fra hverdagens problemer. Det kan også hjælpe med at forbedre dit ansigts udseende og endda hjælpe dig med at tabe dig.

Du kan lave alle mulige slags masker selv; med havre, yoghurt, honning, avocado eller agurk. Nyd en massage, der omfatter lymfatisk dræning, dette vil muliggøre eliminering af toksiner og fedtstoffer.

Undgå alkohol hvis du vil tabe dig i ansigtet

Dette råd er ikke kun for at tabe dig i ansigtet. Det gælder også for dit generelle helbred. Det er bevist, at alkohol skaber betændelse i kroppen og ophober væsker. Drik derfor med moderation.

Du kan sagtens drikke et glas vin eller en øl til middag eller i weekenden. Men hvis du vil have et tyndt ansigt, bør du ikke drikke overdrevent.

kvinder drikker

Massage hjælper dig med at tabe dig i ansigtet

Ud over massagebehandlingerne mens du påfører ansigtsmasker kan du tage et par minutter, når du kommer hjem eller når du står op for at få din hud og dine muskler til at “flytte sig” lidt. Påfør let tryk, når du vasker dit ansigt og påfør derefter fugtighedscreme.

Massager kan også udføres med æteriske olier (f.eks. Mandelolie), med cirkulære bevægelser, der går fra panden til kæben.

Disse vægttabstips virker, men du kan du også “skjule” dit runde ansigt ved hjælp af makeup. Du kan bruge to basis nuancer til at gøre det. Overbelast ikke dine kinder med rødme, hvis du vil reducere udseendet af rundhed.

Du skal heller ikke bekymre dig for meget. Ud over visse aspekter, som du måske ikke kan lide ved dig selv, er det vigtigt at føle sig godt tilpas med dig selv. Lev et lykkeligt og sundt liv!

  • Murawski, B. M., Elizathe, L., & Rutsztein, G. (2009). Hábitos alimentarios e insatisfacción con la imagen corporal: Un estudio comparativo entre mujeres y varones estudiantes de escuelas secundarias. Anuario de Investigaciones.
  • Carcamo, G., & Mena, C. (2006). Alimentación saludable. Horizontes Educacionales11(1), 1. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=ehh&AN=24374727&lang=es&site=ehost-live
  • Jimenez L. (1989). Lo Que Dice La Ciencia Para Adelgazar De Forma Fácil Y SaludableJournal of Chemical Information and Modeling (Vol. 53, p. 160). https://doi.org/10.1017/CBO9781107415324.004