Undgå at droppe fitness med disse råd

Der findes råd for at undgå at droppe fitness, som du kan bruge til, at gøre dit liv mere aktivt og fornøjeligt. Med en masse viljestyrke og disse råd, vil du være på vej til at holde en sund træningsrutine.
 

I Januar melder en masse folk sig typisk ind i fitness. Som tiden går, stopper mange dog deres medlemskab, eller bliver ved med at betale, selvom de aldrig kommer. Det største problemer er ikke, at miste penge, men derimod ikke at træne. Derfor har vi samlet et par råd til, at undgå at droppe fitness.

Motivation: skubbet til at nå dine mål

Motivation driver os gennem livet og alle vores projekter. At være motiveret, kan hjælpe dig, når du stiller spørgsmålstegn ved, om du skal tage afsted i fitness eller ej.

Når du skal finde en motivationsfaktor, vælg da en årsag, som vil hjælpe dig med at undgå at droppe fitness. Dette kan, eksempelvis, være vægttab, øgning af muskelmasse eller at forblive i form.

En god måde at presse dig selv på, kan være, at du tænker på de resultater, du vil opnå. Måske vil du ende med at påvirke dit humør positivt, før du ser resultater i spejlet. Enhver situation, hvor endorfiner spiller en rolle, kan være nyttig til at forbedre dig selv, og få dig til at vende tilbage efter mere.

 

Træn nær dit hjem eller arbejde

Afstanden til fitnesscentret fra dit hjem eller din arbejdsplads kan være afgørende, når dovenskaben rumsterer i dit hoved. Hvis du ved, at du kan begynde din opvarmning i løbet af få minutter, er en anden måde, hvorpå du kan undgå at droppe fitness. Hvis du skal bruge en masse tid på at tage ned i fitnesscentret, kan det være endnu en grund til at blive hjemme på sofaen.

Når dit fitnesscenter ikke er i nærheden, er det en perfekt undskyldning til at blive hjemme. Når det er svært at tage initiativ til at komme afsted, vil det kun blive værre, hvis du er nødt til at investere i en masse tid for at komme derhen. 

Passende træning – en god måde til at undgå at droppe fitness

Afhængigt af, hvad du laver, kan de rigtige sko og det rigtige tøj fremme din lyst til at tage i fitness. Omvendt, kan det, at du føler dig utilpas eller ukomfortabel foran spejlet, være utroligt demotiverende. 

Nu til dags behøver du ikke at købe dyrt træningstøj. Du kan købe to eller tre træningssæt uden at tømme din bankkonto. Det er vigtigt, at du husker på, at dit udseende kan påvirke din præstation. 

 

Sæt realistiske mål ved at variere din træning

Når man starter i fitness, er det meget typisk, at man ønsker at se resultater med det samme. Dette kan være frustrerende, og en af grundende til at droppe fitness. Derfor at det vigtigt at sætte realistiske mål, og holde øje med dine daglige fremskridt.

glad kvinde i fitnesscentret

Hvorfor du bør tale med en instruktør eller personlig træner

En af rådene til at undgå at droppe fitness er, at få en instruktør involveret. Tal med dem, så de kan hjælpe med at guide dig mod dine mål.

De vil foreslå en plan vurderet ud fra din alder, vægt og kost. Du bør altid starte ud gradvist, og med tiden øge intensitet og niveau.

At tale med en træner og følge hans plan, kan være en god måde at motivere dig selv på, så du når dine mål. Ydermere, kan det at få resultater, få dig til at blive gladere for den træning, du laver. Som resultat heraf, vil du føle personlig tilfredsstillelse, hvilket vil motivere dig yderligere.

Trænere kan ikke blot guide dig til passende træninger, men også foreslå forskellige typer af træning. Ved at følge en varieret træningsrutine, kan du træne mere naturligt og håndterbart.

glad kvinde der får hjælp til træning af en mand

Fastsæt et træningsskema

Træning er lig med disciplin, hvorfor du er nødt til at lægge en plan. At være velorganiseret, kan det hjælpe dig med at blive mere komfortabel med de aktiviteter, du laver.

Det er vigtigt at fastsætte tider for, hvornår du skal træne. Du kan skemalægge det om morgenen, eftermiddagen eller om aftenen. Forsøg at holde dig til dit skema: efter noget tid (mindre end tre måneder), vil du være vant til at træne på dette tidspunkt. 

Når det er blevet en vane at følge dette skema, vil du tage i fitness, næsten uden at tænke over det. Du vil have fjernet en forhindring, og vil være godt på vej – uden at finde på undskyldninger eller overgive dig til dovenskab.