Prøv disse hoppeøvelser til at tabe dig

Selvfølgelig, er hoppeøvelser på en trampolin en sjov aktivitet. Det er derfor, børn elsker det så meget.
 

En trampolin er mest kendt for dets brug til børnefester, markeder og forlystelsesparker. Dog, mellem 1981 og 1984, begyndte folk at bruge dem til at hjælpe dem med at træne. Derfor, vil vi vise dig nogle hoppeøvelser til at tabe dig.

Hoppeøvelser er en perfekt måde til at have det sjovt på og forløse stress, mens du kan forbrænde kalorier og øge din blodcirkulation. Faktisk, i 1980, færdiggjorde NASA et studie, der bekræftede, at disse øvelser er 68 procent mere effektive end at jogge. 

Hvad er hoppeøvelser?

De består af at udføre visse bevægelser på en trampolin, der går mod tyngdekraften. Derfor, er disse øvelser, basalt set, hop i forskellige retninger. Disse kan stimulere musklerne, ligamenterne og forbedre koordinationen. 

Disse hoppeøvelser er fremragende for folk, der har lidt af skader, eller dem, der er overvægtige, fordi det er træning med lav belastning. Ydermere, hjælper de på cirkulationen, reducerer risikoen for hjerteproblemer, forebygger knogleskørhed og hjælper med vægttab.

Basalt hop på trampolin

Dette er det letteste og mest ligefremme hop. Det er blot et almindeligt, enkelt hop, men udført mere forsigtigt. Det betyder, du skal være opmærksom på dine bevægelser, når du hopper. Selvom det er ret simpelt, kan det effektivt forbrænde fedt og tone lårene, ballerne og lægmusklerne

kvinde der hopper

Alt, du skal gøre, for at lave denne hoppeøvelse, er at bøje dine knæ og hoppe så højt, du kan. I tilfælde af, at du har brug for mere balance, kan du placere dine hænder på dine hofter. Dine fødder skal have hoftebreddes afstand. Mens du er i luften, skal dine ben være lige men afslappede. Forsøg at lave 30 gentagelser, efter du har varmet op.

Sjip på trampolinen

Sjipning er lig jogging, men her løfter du dine knæ højt op. Sjipning udføres normalt på en flad overflade, men at gøre det på en trampolin garanterer de samme resultater, uden nogen former for stress på leddene. 

Det afgørende for at sjippe på trampolinen er balancen. Det kan måske virke svært at skifte mellem benene til at starte med. Dog, skal du huske på, at det er meget mere vigtigt at have en korrekt holdning fremfor hastighed. Derfor, hvis det er svært at opretholde den rigtige kropsholdning, så sænk hastigheden, indtil du har den rette balance. 

Jumping squats

CrossFit og calisthenics bruger jumping squats som en signaturbevægelse. Som navnet antyder, er det en squat med et hop i enden. På trampolinen, vil denne øvelse arbejde med mavemusklerne og benene på samme tid. Du skal sikre dig, at du ikke bøjer dine ben fremad, når du hopper. Du kan placere dine arme foran dig for at holde balancen.

kvinder på fitnesstrampoliner

Freestyle hoppeøvelser

Selvfølgelig, er hoppeøvelser på en trampolin en sjov aktivitet. Det er derfor, børn elsker det så meget. Og, derfor, bør disse hoppeøvelser være sjove. For at gøre det endnu mere sjovt, kan du udføre visse dansestillinger, mens du er i luften. Så, sæt noget musik på og kom i gang! Hav det sjovt, mens du forbedrer din sportsperformance!

Højt hop

Ved hvert hop, vil du arbejde mod tyngdekraften. Derfor, jo højere du hopper, des mere energi har du brug for. Som konsekvens heraf, vil du forbrænde flere kalorier. Hver landing vil give dig mere momentum til det næste hop.

Du bør også tilføje andre øvelser til disse, ved at gøre trampolinen til et meget alsidigt træningsredskab. Et eksempel er et sjippetov, bruge ankelvægte eller en hulahopring. En hulahopring er en fremragende metode til at tone taljeområdet.

Det er absolut nødvendigt at nyde dine træninger, for at blive ved med at have det sjovt. Udnyt alle de redskaber, du har til rådighed, til at gøre dette. Så, hvad venter du på for at begynde på disse hoppeøvelser?