5 øvelser du ikke bør gå glip af i din træningsrutine

17. august 2019
Hvis du vil træne og få de bedste resultater, deler vi nogle øvelser, der ikke må mangle fra enhver træningsrutine. Tag dette til efterretning!

Oprettelse af en træningsrutine er ikke let. Men det er meget nemmere, når du forstår hvilke øvelser der vil stimulere din træning. Derfor har vi udarbejdet en liste over fem øvelser der burde være med i enhver træningsrutine.

De øvelser, vi har valgt, giver dig mulighed for at få de bedste resultater fra dine træningssessioner. Som du kan se, er de velkendte, selvom de ikke altid bruges i alle træningsrutiner. Så hvad venter du på? Start med at inkludere disse øvelser i din rutine i dag!

Hvilke øvelser skal vi medtage i enhver træningsrutine?

Her er de øvelser, der ikke bør mangle i nogen træningsrutine:

1. Bænkpress

Den første af øvelserne, der ikke må mangle i nogen træningsrutine er bænkpress. Det er en ideel øvelse til at tone overkroppen og indeholder mange variationer.

Kvinde træner bænkpress

Hvis du ønsker at få muskelmasse, er det en øvelse, der giver dig mulighed for at løfte tunge vægte. Ud over variationer i bredden af grebet og hældningen af bænken tillader det musklerne at blive aktiveret på forskellige måder. Kort sagt, er det en glimrende øvelse, hvad enten det er med bar, vægte eller maskine.

2. Bicep øvelse med stang

For det andet er biceps øvelsen med stang en perfekt øvelse for at tone dine arme. Desuden giver denne øvelse dig også mulighed  for at arbejde på dine underarme og triceps samtidigt. Vi er overbeviste om, at det giver dig mulighed for at opnå fantastiske resultater!

Dens udførelse er meget enkel. Du skal tage stangen med håndfladerne mod dig og i skulder højde. Husk, at et lukket greb giver dig mulighed for at stimulere biceps og reducere risikoen for håndledskader.

“Hvis du er i stand til at sende en besked, der kan læses mellem dine sets, træner du ikke hårdt nok!”

-Dave Tate-

3. Squats i din træningsrutine

Squats en anden øvelse, der vil arbejde med alle musklerne i benene og balderne. Det er en simpel træning, der indeholder mange fordele på grund af den funktionelle bevægelse.

Squat træning

For at udføre squats, skal du huske at åbne benene i skulderbredde og med fødderne vendt fremad. Du bør ikke bøje ryggen for at undgå skader. Knæene må heller ikke gå ud over tæerne.

4. Pull-ups

Pull-ups er en øvelse, der gør det muligt at træne, ved hjælp af din egen vægt, med hjælp fra en stang. Det er en rigtig hård øvelse, hvor din vægt og fysiske tilstand markerer forskellene. Resultaterne er fremragende.

Målet er simpelt: Hagen skal over stangen, ved hjælp af dine arme. Antallet af gentagelser bestemmes af din evne til at udføre øvelsen. Glem ikke, at du kan indarbejde et bælte med vægte, for at øge intensiteten.

5. Husk maven i din træningsrutine

Endelig er mavemusklerne en anden populær øvelse, som vi mener ikke bør udelukkes i enhver træning. Ideelt set, inkluderer du dem i slutningen af din træning og bruger omkring 10 minutter til at afslutte en træningsrutine på. Som du ved, indikerer maven, når det er tid til at tabe sig. Mave øvelser er en fantastisk løsning til at komme af med de ekstra kilo.

Kvinde træner maven i hendes træningsrutine

Du kan endda træne dine mavemuskler med det udstyr du kan finde i motionscentret, enten med en bold eller den stang, der bruges til at lave pull-ups. De gør detnemme at øge antallet af gentagelser. Vi er overbeviste om, at du snart kan vise dit vaskebræt frem.

Endelig husk at vores liste over øvelser, der ikke bør udelukkes i nogen træningsrutine, er enkle og kan laves af enhver.

Som altid, anbefaler vi at lave opvarmning før træningen, samt at strække ud efter dine træninger. Glem ikke at opretholde en god diæt for at få flest resultater.