Et battle rope er en ny allieret i din træning

Hvis du er interesseret i at træne med battle ropes, vil vi dele alt, du har brug for at vide, i den følgende artikel. 
 

Et battle rope giver dig mulighed for at forbrænde fedt og opbygge muskelmasse på samme tid. Hav i tankerne, at brugen af et battle rope også toner dine muskler og forbedrer din aerobe kapacitet. Dette er blot nogle af de mange årsager til, hvorfor et battle rope bør blive din allieret i fitnesscentret.

Du kan erhverve dig alt det nødvendige udstyr til at træne, når du ønsker, og hvor du ønsker. Et battle rope er meget nemme at konfigurere. Du har blot brug for et rækværk eller gelænder som det punkt, hvor du kan fæstne det.

Et battle rope er, uden tvivl, et fremragende redskab til at træne hele kroppen. Ved at bruge dine hænder og arme til at bevæge rebet, træner du din overkrop. Ydermere, inkluderer øvelsen squats, hvilket vil hjælpe dig med at træne den nedre del af kroppen.

mand der træner

Når det kommer til dine træningssessioner, behøver de ikke være lange. Sessioner med et battle rope er, som regel, hurtige og effektive. Som altid, vil det afhænge af dit individuelle fitnessniveau.

Hvordan bruger man et battle rope?

For at bruge det, skal du først slappe af. Du skal ikke spænde i din krop, da det vil udmatte dit udholdenhedsniveau hurtigt. Tag en dyb indånding. Slap af i dine arme og hold rebet let. Hvis du følger dette råd, hvis du være i stand flytte rebet hurtigere og opretholde intensiteten af dine sessioner.

 

Et battle rope vil gøre det muligt for dig at arbejde med hele din krop, takket være de muskler, du vil bruge, til at øge kraften og intensiteten af bevægelserne. Dine hofter og ben vil også spille en essentiel rolle i denne øvelse.

Ydermere, er det vigtigt at kombinere dine bevægelser med dit vejrtrækningsmønster. Som øvelsen bliver intensiveret i henhold til hastighed og intensitet, bør din vejrtrækning også. Du skal sikre dig, at du undgår at være for stiv, når du bruger dit battle rope.

Hvad er fordelene ved at træne med et battle rope?

Mental styrke

Når du begynder at bruge dette redskab, kan det virke umuligt at opretholde intensiteten i en lang tidsperiode af gangen. Dog, som du træner, vil du overkomme dine mentale barrierer og have mere tillid til dine evner.

Det er for alle

Heldigvis, er du ikke nødt til at være i en bestemt form for at bruge et battle rope. Alle kan begynde at træne med dette redskab. Du skal ikke glemme at øge intensiteten, som din træning skrider frem. Alt, du behøver, er at samle rebet op og komme i gang!

 

Bedre balance

Det er lige meget, om du forsøger at lave cirkler, trækker i rebet eller løfter det. Stabilitet og balance bliver altid forstærket. Gennem de gentagende bevægelser, vil du blive stærkere og mere balanceret.

Reducerede skader

En anden fordel er, fordi det er en øvelse, der øger styrken og bruger kontra-laterale bevægelser, at der kun er en lav risiko for at få skader. 

“Du kan ikke sætte en grænse på alt. Jo mere du drømmer, des længere kan du gå.”

–Michael Phelps–

Hvilke øvelser kan du lave?

Det følgende er nogle få øvelser, du kan lave med et battle rope: 

Skiftende bølger

Tag fat i enderne af rebet. Simpelt, skal du løfte det op med din højre hånd og ned med din venstre hånd. Bliv ved med at lave disse bevægelser så hurtigt, du kan.

kvinde der træner med battle rope

Dobbelte bølger

Hold fat i enderne af rebet. Bevæg det op og ned med begge hænder på samme tid. 

Slange

Det er en af de sjoveste øvelser, du kan lave med dette redskab. For at udføre øvelsen, skal du holde fast i enderne af rebet og bevæge dine arme fra side til side, på samme tid, så du får rebet til at bevæge sig som en slange.

 

Cirkler

Hold fast i enderne af rebet og bevæg dem på en cirkulær maner. Din højre hånd skal bevæge sig med uret, og din venstre hånd skal bevæge sig mod uret.

Slutteligt, skal du ikke glemme, at et battle rope er et redskab, der kan tilpasses mange former for træning. Det kan både bruges af begyndere og eksperter. Du skal ikke tøve med at komme i gang og opleve alle fordelene på egen hånd