Frivægtsøvelser til vægttab

29. juni 2019
For at nå dit mål med at tabe dig i vægt, er en af de bedste løsninger at tage i fitnesscentret tre til fire gange om ugen.

Hvis du gerne vil tabe dig i vægt, bør du vide, at det er muligt, takket være din vægttræningsrutine. Hernæst, vil vi fortælle dig alt, du har brug for at vide. Læg godt mærke til vores råd om frivægtsøvelser til vægttab!

Det er muligt at tabe sig i vægt, takket være kardiovaskulære øvelser og god ernæring. Dog, er det også muligt at reducere dit kropsfedt gennem en vægttabs-rutine med frivægtsøvelser til vægttab. På den måde, vil man kunne drage fordel af at fortsætte med at forbrænde fedt, efter man har afsluttet sin træning. Vil du gerne kende til alle detaljerne?

Med sikkerhed, hvis du gerne vil tabe dig, mens du udfører træning med vægte, er der nogle aspekter, der skal være meget tydeliggjort. Først og fremmest, skal antallet af sæt af hver øvelse være ret høj. Som følge heraf, vil antallet af gentagelser også være det, men mængden af vægt, du løfter, skal ikke være særlig tung.

For at nå dit mål med at tabe dig i vægt, er en af de bedste løsninger at tage i fitnesscentret tre til fire gange om ugen. Du skal tage i betragtning, at når du løfter vægte, vil du forbrænde mange kalorier, og forebygge at din metabolisme bliver langsommere, hvilket er en almindelig bivirkning ved vægttab. Derfor, bliver vægtløftning, i dag, anset for at være en af de bedste træningsformer til at tabe sig i vægt.

Vægtløftning til vægttab

Vægtløftning fremmer den metaboliske frekvens. Faktisk, vil den bedste vægttabsrutine være den, der tvinger din krop til at bevæge sig på alle tænkelige måder.

På samme måde, kan øvelser med håndvægte hjælpe dig med at nå dit mål med at tabe dig i vægt. En kombination af udholdenhedstræning, konditionstræning og en sund kost vil sikre dig et effektivt vægttab. De bedste træninger med håndvægte til vægttab vil fokusere på at arbejde med hele din krop. Jo flere muskler, der er involveret, des større forbrug af kalorier vil du have under din træning.

Den primære fordel ved at træne med håndvægte er, at det gør det muligt for dig at involvere flere muskler, end du kan forestille dig. Det skyldes, at dine muskler også vil arbejde på en “tavs” måde, for at stabilisere vægten fra håndvægtene.

Det vigtigste ligger i at udføre de mest simple øvelser, selvom det måske virker utroligt. Der er mange styrketræningsøvelser, der kan hjælpe dig med at tabe dig i vægt, men dette er den mest effektive rutine. Vær opmærksom, og udvælg dine yndlingsøvelser fra den følgende liste!

Frivægtsøvelser til vægttab

1.-Barbell lunge

Det første, du skal gøre, er at vælge en passende vægt, og placere stangen på din øvre ryg. Dernæst, skal du bevæge dig fremad med din højre fod og sænke dig, så begge dine ben er bøjede, og det bagerste knæ er så tæt på gulvet som muligt.

Et af de vigtigste elementer, for at presse din krop til grænsen, er at udføre 12-15 gentagelser med hvert ben. Dette vil fremme din metabolisme og bidrage til vægttab.

2.-Dumbbell row

For at udføre denne øvelse, skal du holde en håndvægt i hver hånd. Du skal bøje knæene let, og placere den øvre del af kroppen, næsten parallel med gulvet. Hold et opspænd i dine mavemuskler og din ryg ret, mens du løfter håndvægten mod dit bryst.

kvinde der laver frivægtsøvelser til vægttab

Sænk håndvægten igen for at gøre klar til en ny gentagelse. Denne øvelse aktiverer musklerne i hele kroppen, og det bidrager til forbrænding af fedt. Du skal have i tankerne, at enhver form for sammensat løft vil være ideelt til vægttab.

3.-Bænkpres

Du skal placere din ryg på en flad bænk, og holde vægtstangen foran dit bryst. Dine arme skal være fuldt udstrakte. Fra startpositionen skal du inhalere og sænke baren langsomt ned mod dig. Skub baren tilbage til startpositionen eksplosivt, mens du ånder ud, for at afslutte gentagelsen.

kvinde der udfører bænkpres

Det er en bevægelse, der får dit niveau af testosteron til at nå en volume, der forbrænder fedt. Dette er takket være det faktum, at det involverer dine arme, bryst og skuldre på samme tid. Og, jo mere du skubber, des flere kalorier vil du forbrænde ved denne bevægelse.

4. Bulgarian split squat

Denne sidste øvelse, som vi vil foreslå, er bulgarian split squat. For at udføre den, skal du stå med din ryg mod bænken. Du skal have en vægtstang på den øvre del af ryggen, og det ene ben skal hvile på bænken bag dig. Sænk dig ned, indtil dit bagerste knæ næsten rører gulvet. Skub dig op med den forreste fod, så du vender tilbage til startpositionen.

kvinde der træner i TRX

Når du træner ét ben, mens du bevæger dig, vil flere stabiliserende muskler maksimere potentialet for at forbrænde fedt. Ydermere, vil det, at tvinge blodet til at fordele sig i de store muskler i underkroppen, starte din metabolisme.

Kort sagt, skal du ikke glemme at udføre disse øvelser med meget lidt hvile mellem sættene. Ligeledes, skal du ikke løfte tung vægt, hvis du udfører et stort antal af gentagelser. På den måde, kan du udføre frivægtsøvelser til vægttab. Vi er sikre på, at du snart vil se resultater!