Hav dette i tankerne, når du skal vælge supplementer

70 procent af kroppen er defineret af, hvad vi spiser, og dette inkluderer kosttilskud og supplementer.
 

Der er så mange forskellige mærker på markedet, som indeholder en bred række af ingredienser og næringsmæssige funktioner. Ydermere, har vi alle forskellige fysiske udgangspunkter og forskellige mål at nå. Dette er alle ting, der skal tages i betragtning, når man skal vælge supplementer.

At opnå en atletisk krop kræver ekstra mængder af proteiner, vitaminer og mineraler. Dog, skal du have i tankerne, at ikke alle supplementer er ens, og hver person har forskellige krav. Det er vigtigt at vælge de rigtige supplementer, særligt når det kommer til atleter. Denne artikel vil være dig alt, du er nødt til at have i tankerne, når du skal vælge supplementer.

Studer de forskellige mærker godt, samt kompositionen af deres produkter, når du skal vælge supplementer

Supplementer med protein findes i stor udstrækning på markedet. Der er mange forskellige priser og ingredienser. Som forbruger, bør du tage dig tid til at analysere de forskellige produkter. Når alt kommer til alt, er det noget, du vil indtage, der har visse effekter på din krop.

Dette er en advarsel, der bør tages seriøst. Produkterne på markedet er ikke alle af den samme kvalitet. Billigere produkter er, som regel, synonym med lav effektivitet. Derfor, er det bedre at gøre en god investering og købe fra et velkendt mærke fremfor en kopi.

mand der tager piller

Du bør også have i tankerne, at der er mærker, der har dårlig intern kvalitetskontrol. Det er bedst at tjekke og sammenligne det næringsmæssige indhold mellem de forskellige mærker. Research er et fundamentalt element, der vil hjælpe dig med at opnå en bedre krop. 

Vær opmærksom på blandingsprodukter

Vi er vant til at se trænere og bodybuildere indtage store mængder af supplementer, vitaminer og aminosyrer. Dog, handler hemmeligheden omkring fitnessernæring mere om kvalitet end kvantitetDiætkontrol er vigtigt, da vi, når alt kommer til alt, er, hvad vi spiser.

Det er ikke alle supplementer, der er kompatible med hinanden. For eksempel, er det ikke tilrådeligt at blande kreatin med koffein. Nogle kombinationer kan endda føre til en tilstand med overskydende protin.

Dit indtag af protein bør ikke overskryde 3 gram per kilo kropsvægt per dag. Hvis man indtager mere end dette, kan det føre til fedme og en bred række af sygdomme. For at udvælge de rigtige supplementer, er du nødt til at tilpasse dem til din krops specifikke behov.

Gennemgå de lovmæssige garantier på produktet

Det første punkt, du skal være opmærksom på, er, at produktet skal være markeret som “supplement“. Når det kommer til amerikanske produkter, er denne betegnelse en del af lovgivningen, reguleret af fødevare- og stofadministrationen (FDA). Proteiner, mineraler og vitaminer bør aldrig betegnes som medicin. 

 

Alle importerede mærker er forpligtede til at have en beskrivelse og eksakte kvantiteter af hver ingrediens, som supplementet indeholder. På samme måder, kræver den europæiske lovgivning publisering af den præcise komposition i fødevareprodukter. Det er afgørende at læse denne information, når det kommer til at vælge de rigtige supplementer.

forskellige supplementer

Det er også brugbart at kigge på institutionerne, der certificerer kvaliteten af supplementet. Når det kommer til nordamerikanske produkter, er der institutioner, såsom US Pharmacopeia og Consumerlab, der garanterer kvaliteten af supplementerne.

Lær alt det, du har brug for, når du skal vælge supplementer

Du bør vælge et supplement i henhold til dine behov. Går du efter at få mere energi, muskeltoning, øge din vægt eller tabe dig? Tager du et valg, der ikke er gennemtænkt, at det føre til ugunstige resultater. Du kan spørge din træner eller ernæringsekspert til råds.

Der er også supplementer og vitaminer, der anses for at være generelle. Disse inkluderer multivitaminer, proteinshakes og endda kreatin. Andre produkter vil afhænge af specifikke behov.

For eksempel, bidrager termogene supplementer til at reducere fedt og øge toning. For vægtøgning, er der kulhydrater og proteiner, der er tilgængelige i pulverform, såvel som L-glutamin. Det er en aminosyre, som har mange funktioner i kroppen. Vægt, kropsbygning og træningsrutine bør også tages i betragtning, når man skal vælge supplementer.

 

Afslutningsvis, er det ikke nemt at vælge de rigtige supplementer. Det kræver tid og indsats. 70 procent af kroppen er defineret af, hvad vi spiser, og dette inkluderer kosttilskud og supplementer. Desuden, er det ikke altid fordelagtigt at indtage mere af et bestemt produkt.