5 trin til tydelige skrå mavemuskler

18. juni 2019
Det behøver ikke være umuligt at få tydelige, skrå mavemuskler og lige mavemuskler.

Det behøver ikke være umuligt at få tydelige, skrå mavemuskler og lige mavemuskler. I denne artikel, vil vi kigge på sagen, og hvad du kan gøre, for at nå dine mål. Det er muligt med en god træningsrutine og en sund kost!

Med sikkerhed, ønsker mange atleter stærke og tonede mavemuskler. Derfor, vil vi, i denne artikel, gennemgå de trin, du bør tage, for at få tydelige, skrå mavemuskler. Gør dig klar til at lære det, du har brug for; god fornøjelse!

At have en stærk kropsstamme er afgørende for de fleste former for øvelse. Det beskytter dig også mod skader og rygsmerter. Dog, er det ikke altid let at få tonede mavemuskler.

Dine skrå mavemuskler vil gøre det muligt for dig at bevæge dine mavemuskler fra side til side, såvel som at stabilisere og beskytte din rygrad. De er nødt til at arbejde i forening med dine lige mavemuskler, for at styrke dine mavemuskler, samlet set, og nyde en stærk og stabil ryg.

Ydermere, vil det, at få tydelige, skrå mavemuskler, fremhæve din talje og forbedre din kropsholdning. Nedenfor, vil vi give dig de bedste råd, du bør overveje, for at ramme dem.

Fem trin til at få tydelige, skrå mavemuskler

1. Lad være med at overse dem

De fleste atleter, der gerne vil ramme og styrke deres mavemusklertenderer til at overse deres skrå mavemuskler. Dog, kan det, at styrke dine skrå mavemuskler, fremme din træning og dit overordnede helbred.

Disse muskler stabiliserer din kropsstamme og spiller en rolle i næsten alle sammensatte løftebevægelser og i mange øvelser. Kort sagt, er det afgørende at fokusere på dem, da det vil hjælpe dig med at få fremgang i enhver sport, du måtte udføre.

2. Introducer specifikke øvelser, designet til at få tydelige, skrå mavemuskler

Mange atleter, der løfter tunge vægte, arbejder med sikkerhed med deres skrå mavemuskler, når de laver øvelser, såsom vægtløftning eller squats, uanset variationen.

kvinde der laver maveøvelser på en måtte i en stue

Stadig, kan yderligere og træning, og det, at tilføje specifikke øvelser, hjælpe dig med at forbedre vægtløftningYdermere, kan det endda hjælpe med at øge den vægt, du kan løfte.

3. Du skal vide, at du ikke brænder for mange kalorier ved træning af de skrå mavemuskler

Ofte, tænker folk over, hvor mange kalorier de forbrænder, når de træner de skrå mavemuskler. Dog, tenderer de fleste øvelser til at være øvelser af lav intensitet, eller uden megen bevægelse involveret. Derfor, forbrænder de ikke så mange kalorier, som eksempelvis løb eller svømning.

Ydermere, kan de give dig de resultater, du ønsker hos dine mavemuskler, mens du forbrænder nogle kalorier. 

4. Få tonede mavemuskler, mens du laver stående øvelser

Du kan ramme dine skrå mavemuskler gennem stående øvelser, hvis du laver dem korrekt. Faktisk, er det meget simpelt. Du skal blot følge disse trin:

  • Først, skal du stå med dine fødder med en smule mere end hoftebreddes afstand. Dine knæ skal være let bøjede med dine hænder hvilende bag dit hoved.
  • Dernæst, skal du læne dig til højre, og bringe din venstre hånd til gulvet, bag dit ben. Vend tilbage til midten, og gentag til venstre, for at færdiggøre en gentagelse.
  • Fortsæt med at skifte mellem den ene og den anden side, for at lave det antal af sæt, som du ønsker. 

Som du muligvis har noteret dig, er det en unik øvelse, der strækker og styrker din talje på samme tid. Så, det betyder, at den er ideel til at arbejde med dine skrå mavemuskler.

kvinde der laver øvelse for maven

5. Du skal ikke arbejde med dine skrå mavemuskler, før du løfter tunge objekter

Dette sidste råd er vigtigt. Du skal ikke træne dine skrå mavemuskler, før du løfter tunge objekter, da det kan påvirke din præstation, når du løfter vægte.

Desuden, skal du sikre dig, at enhver træning af dine skrå mavemuskler, som kræver mere vægt, skal gøres med færre gentagelser. På den anden side, er øvelser, såsom crunches, der ikke kræver vægt, passende for flere gentagelser.

Som vi har nævnt, kan det, at arbejde med dine skrå mavemuskler, være en fantastisk måde til at forbedre din præstation med vægttræning. Dog, skal du ikke overgøre det; et par sessioner om ugen er alt, du har brug for.

Få tydelige, skrå mavemuskler: konklusion

Når du begynder at fokusere på at ramme dine skrå mavemuskler og andre muskler, vil du se, at de begynder at tage form. Med disse fem trin til at få tydelige, skrå mavemuskler, vil du komme tættere på at få den tonede fysik, som du altid har ønsket dig. Kom i gang, og begynd at træne denne essentielle del af din krop! Hvad venter du på?

  • Heredia Elvar, J. R.; Ramón Costa, M. (2004). El entrenamiento de la musculatura abdominal: una visión integradora.